**
– Klausau.
– Laba diena, ar aš paskambinau į metalo galvanizavimą?
– Nu taip.
– Sveiki, labai malonu. Aš norėjau paklausti apie galimybę pas jus nuchromuoti tokią nedidelę detalę. Iš kokios medžiagos ji turėtų būti pagaminta?
– Kiek vienetų ten pas jus?
– Na, vienetas, čia toks vienetinis tas vienetas.
– Koks vardas jūsų?
– Aš Ona, o jūs kuo vardu?
– Klausyk, Onute, pas mus realiai nuo 300 vnt. eina užsakymai, tai žinok nelabai galiu padėti.
– Aha, aš suprantu, o jei aš tiesiog atneščiau tą detalę, ir jūs pažiūrėtumėte, gal kaip netyčia pavyktų?
– Ne nu, Onutė, sakei, jo? Pas mus užsakymai dideli eina, kur aš tau tą vienetą kišiu. Čia nelabai žinau, kas padėtų iš galvanizavimo…
– Tai aš rytoj tada iš pat ryto ir užsuksiu pas jus. Nuo 7 dirbat, matau, tai aš iškart ir ateisiu. Iki pasimatymo!

(#4) Ketvirtojo Editoriall „DOPPELGÄNGER“ susitikimų ciklo renginio metu Ona Juciūtė ir Viktorija Damerell kviečia lankytojus spalio 4-osios vakarą praleisti drauge. Menininkės, aptardamos naujausius savo projektus bei parodas, kalbės apie bendradarbiavimą su kitų sričių profesionalais (pvz. kalviais, faneruotojais, poliruotojais), bei savo pačių veiklą kuruojant renginius, rašant tekstus, dalyvaujant rezidencijų programose, kuriant scenografiją, iliustruojant bei vystant NT projektus. Vakaro metu Ona ir Viktorija atvers naršyklėje išsaugotų nuorodų (bookmarks) archyvus bei kūrinio atsiradimo šaltinius, racionaliai „slystelint“ nuo materialių šiuolaikinio meno objektų – į laikiškų įvykių (pvz. performansų) kūrimą ir/ar sugrįžtant atgal.

ONA JUCIŪTĖ (g. 1988, Lietuva) yra menininkė, kurianti objektus, kurių pagalba gilinasi į interjero, gamybos, paveldo, apgavystės, vidaus ir išorės, pasiūlos ir paklausos temas. Ona savo praktiką trumpai apibūdina “detalus melagingų istorijų pasakojimas”.
Pernai Ona baigė skulptūros magistro studijas Vilniaus Dailės Akademijoje bei vysto kuratorinę praktiką. 2016 m. menininkei įteiktas „JCDecaux“ geriausio jaunojo menininko apdovanojimas, o 2017 m. – menininkės Aleksandros Kašubos prizas.

VIKTORIJA DAMERELL (g. 1992, Lietuva) yra menininkė, savo individualią kūrybą derinanti su parodų kuravimu, meno edukacija bei kolaboratyviais performatyvaus meno projektais. 2017 m. baigė Vilniaus dailės akademijos šiuolaikinės skulptūros magistro studijas ir šiuo metu gyvena ir dirba Vilniuje. Savo meninėje praktikoje Damerell tyrinėja autentiškos būties galimybę postmodernioje situacijoje, domisi kasdienio gyvenimo stebėjimu ir meno potencialu tai paversti intensyvia patirtimi. Damerell kūryboje apjungiamos garso, teksto, skulptūrinio pasakojimo išraiškos, atliepiančios aktualius šiuolaikinės būties klausimus.

Drauge Ona ir Viktorija kuruoja parodas (“Per plauką”, “Padori paroda” Titaniko parodų erdvėse; “Uodega ir galvos” ŠMC), rašo projektus bei rengia duo parodas (“Bangos” JMVMC ; “Kittens” Kintai Arts galerijoje). Pastarojoje pristatė savo pirmą bendrą meno kūrinį.

„Editorial“ projektų erdvėje š.m. liepą startavęs susitikimų ciklas „DOPPELGÄNGER“ siekia užčiuopti ir viešame pokalbyje išartikuliuoti “pilkasias” arba “paraštines” aktyviai kuriančių Lietuvos šiuolaikinių menininkų, kuratorių, rašytojų, veiklas, kurios pamažu (kartais nepastebimai, o kartais – gana ryškiai) ima užimti vis platesnę kūrybinės veiklos dalį. Ilgainiui šios tarsi “šoninės” veiklos arba visai pakeičia kai kurių kūrėjų pagrindinę kūrybos sritį, arba bent jau ženkliai ją (in)formuoja, įgalindamos ypatingus hibridinius kūrybos modelius, savitai veikiančius taip pat ir bendrą šalies (regiono, miesto) šiuolaikinio meno lauką.

Renginius organizuoja | Editorial ir Artnews.lt
Renginius koordinuoja | Alberta Vengrytė
Renginių dizainerė | Asta Ostrovskaja
Visi ciklo susitikimai nemokami
Renginius iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė

Išsamiau apie Editorial „DOPPELGÄNGER“:

Perfrazuojat šių metų Venecijos Bienalės tarptautinės parodos pavadinime kuratoriaus Ralph Rugoff pasitelktą senovės kinų prakeiksmą ( “May you live in interesting times | Kad tu gyventum įdomiais laikais”), kuris globaliai pildosi ne tik visuomenei ramybės neduodančiais įvykiais, tiesiogiai bet kurioje pasalulio vietoje pasiekiamais reginiais ar ilgalaikiais sociokultūriniais iššūkiais, bet ir gluminančiu konformizmu, paviršutiniškumu, ar apskritai baime į šiuos iššūkiu reaguoti – šiuolaikinio meno kūrėjas, regis, atsiduria savojo laiko “centre”, ryžtingai analizuodamas jį supančią aplinką bei su(si)kurdamas hibridinius santykio su ja sprendimus.

Ar gali būti, jog vien tik šiuolaikinio menininko “hibridas” ir yra pajėgus ekeftyviai spręsti šio komplikuoto laiko iššūkius? Kaip bendram tikslui įgalinti skirtingas savo veiklas? Kaip identifikuoti save ir kitus? Koks vaidmuo tenka (iki šiol) pagrindinei kūrybinei sričiai? Kaip paralelinėse “šešėlinėse” veiklose veikia bendradarbiavimas su kitų sričių specialistais, ar tai visuomet būna malonus ir produktyvus laikas, ar tenka nusivilti? Kur išmokti reikiamų įgūdžių, rasti bendraminčių, sukurti pridėtinę vertę? Kaip atskleisti geriausią savo asmenybės pusę, nuolat tobulėti, tinkamai save pristatyti, ramiai išsimiegoti, neišprotėti? Atviromis akimis žvelgiant į globalaus chaoso “vidurius”, sunku išlikti nešališku, nesuinteresuotu, aiškias ribas turinčiu organizmu. Tai tu, ar tavo “pilkasis dvynys”, “doppelgänger” liet. – “gyvavaizdis”, mitinė figūra, atliekanti veiksmus “už” ar net “prieš” tave patį?

Užduodami šiuos ir kitus rūpimus klausimus skirtingų šiuolaikinės kūrybos sričių profesionalams, suteikiame nesankcionuotą erdvę vieno vakaro diskusijai su savimi, kolegomis menininkais bei auditorija. Intelektinių “Editorial” sesijų metu, pasyvų kūrybinį “pamišimą” keičia bendraminčių susitikimas, kuriame “nepažįstamųjų” yra tiek pat daug, kiek ir “savų” – laukiami visi!

Nuotraukos: Evgenia Levin

Grįžti į pradžią