Antrajame šių metų susitikimų ciklo „Doppelgänger“ renginyje su klausytojais susitiko ilgamečiai kolegos – Julijonas Urbonas, Paulius Vitkauskas ir Dmitrij Snegin. Pokalbio metu pašnekovai pasidalino patirtimi vystant meno projektus, pareikalavusius unikalių ir kompleksiškų inžinerinių, technologinių ir gamybos išteklių. Aptardami skirtingo mastelio ir pobūdžio kūrinius – nuo „Eutanazijos kalnelių“ maketo iki krentančių grindų – ypatingą dėmesį jie skyrė meno studijos vaidmeniui ir atsakinėjo į klausimus: koks dirbtuvių – erdvės, įrankių, asistentų, kaimynų, ryšių su kitomis studijomis – poveikis menininko mąstymui ir vaizduotei? Kur studija prasideda ir kur yra jos ribos? Kas yra studija poststudijiniame amžiuje apskritai?

**
JULIJONAS URBONAS (g. 1981) – menininkas, dizaineris, tyrėjas, inžinierius, Lietuvos kosmoso asociacijos įkūrėjas. Kūrybinėje veikloje Urbonas gilinasi į technologijų ir meno sintezę, jungia įvairias disciplinas, įgyvendina meno ir mokslo tyrimus. Maždaug dešimtmetį menininkas dirba tarp kritinio dizaino, pramogų parko inžinerijos, performatyvios architektūros, choreografijos, kinetinio meno ir mokslinės fantastikos krypčių. Viena ryškiausių Urbono tyrimų krypčių – gravitacijos estetika, kurių pagrindu menininkas sukūrė vienus žymiausių darbų – „Eutanazijos kalnelius“ ir futuristinės minties projektą „Planeta iš žmonių“, kuris buvo išrinktas atstovauti Lietuvą būsimoje Venecijos architektūros bienalėje.

PAULIUS VITKAUSKAS (g. 1982) – gamybos vadovas, dizaineris ir architektas, nesibodintis imtis staliaus ar statybininko darbų. 2006 m. už supamąją kėdę „Ku-dir-ka“ buvo apdovanotas pagrindiniu prizu parodoje „Baldai 2006“. Daugybėje projektų bendradarbiavo su Julijonu Urbonu.

DMITRIJUS SNEGINAS – elektronikos inžinierius, kurį gyvenimas privertė užsiimti techninėmis keistenybėmis, dirbant su šviesos, garso ir kinetiniais objektais. „Beepart“ ir Vilniaus šviesų festivalių dalyvis. Paraleliai šioms veikloms užsiima design-for-manufacture, projektuodamas serijinės gamybos gaminius.

**

Susitikimų ciklas „DOPPELGÄNGER“ startavo praėjusių metų liepą „Editorial“ projektų erdvėje. Renginiai skirti užčiuopti ir viešame pokalbyje išartikuliuoti “pilkąsias” arba “paraštines” aktyviai kuriančių Lietuvos šiuolaikinių menininkų, kuratorių, rašytojų, veiklas, kurios pamažu (kartais nepastebimai, o kartais – gana ryškiai) ima užimti vis platesnę kūrybinės veiklos dalį. Ilgainiui šios tarsi “šoninės” veiklos arba visai pakeičia kai kurių kūrėjų pagrindinę kūrybos sritį, arba bent jau ženkliai ją (in)formuoja, įgalindamos ypatingus hibridinius kūrybos modelius, savitai veikiančius taip pat ir bendrą šalies (regiono, miesto) šiuolaikinio meno lauką.

Renginius organizuoja | Editorial ir Artnews.lt
Renginių dizainerė | Asta Ostrovskaja
Visi ciklo susitikimai nemokami.
Renginius iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Ankstesni 2019 – 2020 m. „DOPPELGÄNGER“ ciklo susitikimai:
(#1) Su kuratoriumi ir grupės Without Letters vienu iš įkūrėjų Adomu Narkevičium bei menininku Kristijonu Zakaru
(#2) Rašytoja, dramaturge ir poete Vaiva Grainyte
(#3) Menininke ir tyrėja Goda Palekaite ir Jonu Paleku, į meno pasaulį įpuolusiu šefu (Delta Mityba)
(#4) Menininkėmis Ona Juciūte & Viktorija Damerell
(#5) Architektė Julija Reklaitė ir menotyrininkė Laima Kreivytė

Fotografijos Evgenia Levin.

Grįžti į pradžią